23948sdkhjf

DC-chef blir ny smart-chef

DaimlerChryslers nuvarande VD i Sverige och Danmark, Anders Sundt Jensen, blir från och med årsskiftet ansvarig för försäljning och marknadsföring av bilmärket smart över hela världen. smart lanserades 1998 som en enskild nischprodukt. Under sin tid på marknaden har smart sedan dess presenterat resultat som är helt enastående inom bilindustrin. Med en växande årsproduktion på idag mer än 120.000 bilar i tre modellserier, har smart gått från nischprodukt till att vara en stor aktör på marknaden. Anders Sundt Jensen blir ansvarig för försäljning och marknadsföring av smart över hela världen, och kommer att fortsätta företagets expansion. Bland annat genom introduktionen av SUV-modellen smart formore 2006. Anders Sundt Jensen har en lång och bred karriär bakom sig hos DaimlerChrysler, och har haft en rad ledande positioner med fokus på marknadssidan och strategisk marknadsföring. Under sin tid som VD för DaimlerChrysler i Danmark och Sverige har Anders Sundt Jensen genomfört omfattande förändringar, där konsolidering av förtetagets Öresundsstrategi var ett viktigt mål.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.094