23948sdkhjf

Framtiden för bilförsäljningen i Europa

En intressant artikel på just-auto.com presenterar en del av de rådande trenderna inom europeisk bilförsäljning och hur man kan vänta sig att marknaden kommer att utvecklas.

En intressant artikel på just-auto.com presenterar en del av de rådande trenderna inom europeisk bilförsäljning och hur man kan vänta sig att marknaden kommer att utvecklas. Överproduktion av bilar, ständig prispress, allt större konsumentinflytande, e-handelns intrång och gruppundantagets avskaffande gör det allt svårare att tjäna pengar på traditionellt vis. I stället ser vi allt fler palmer och kafeterior - "Experience Centres", multibrandåterförsäljare/varuhus, biltillverkare som köper eller investerar i återförsäljarnätverk, återförsäljarkooperativ och ett antal internetbaserade varianter på traditionell bilförsäljning, ofta i kombination med fysiska "outlets". Men, konstaterar just-auto, det är inte säkert att någon av alla dessa modeller kommer att fungera i längden. Det finns även en mängd yttre faktorer såsom nya bränslen, lagändringar, bilkooperativ och allt större likformighet mellan modeller som påverkar framtida möjligheter att sälja bilar och dessutom gå med vinst på den delen av den totala affären. Källa: 4tune Automotive News

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.064