Nu startar Meca Academy
Meca koncernen har under de senaste åren haft en kraftfull expansion vars huvudfokus har varit att bygga upp en Skandinavisk verkstads- och butikskedja. Idag är Meca en av de största aktörerna på den skandinaviska marknaden för bilreservdelar, verktyg och tillbehör. För att kvalitetssäkra Meca's fortsatta expansionen har Meca Academy skapats med huvudansvar för den fortlöpande kompetens- och attitydutveckling i Meca-koncernen.
Meca Academy kommer att genomföra fortlöpande arbetsrelaterade utbildningar med syfte att stärka medarbetarnas kompetens inom områden som sälj, service, teamutveckling och ledarskap med "kunden i fokus" som huvudtema. Utbildningarna kommer att genomföras i Sverige, Danmark och Norge.
Meca Academy ansvarar även för en genomgripande attitydutveckling som syftar till att tydliggöra Meca's fyra kärnvärden "Engagerad - Innovativ - Kompetent - Professionell" mot såväl kund som kollega.
Som huvudansvarig ledare för Meca Academy har Krister Lauridsen anställts. Krister kommer tidigare från SLG International, Meca's externa HR-partner sedan 2000, där han i sex år arbetat som konsult inom Organisationsutveckling med huvudansvar för Meca.
- Endast med hög kompetens och rätt attityd kommer vi att kunna överträffa våra kunders krav och förväntningar på oss, och det är Meca Academy's största utmaning, säger Krister Lauridsen.