Bilmodeller rankas i amerikansk kvalitetsundersökning
Den amerikanska marknadsundersökningen "Strategic Vision Total Quality Study" görs varje år i USA. Årets undersökning vände sig till drygt 40.000 bilägare som köpt sin nya bil under perioden oktober— november 2004. Bilägarna fick svara på en mängd frågor som rör den totala bilden av bilaffären.
Den amerikanska marknadsundersökningen "Strategic Vision Total Quality Study" görs varje år i USA. Årets undersökning vände sig till drygt 40.000 bilägare som köpt sin nya bil under perioden oktober - november 2004. Bilägarna fick svara på en mängd frågor som rör den totala bilden av bilaffären. Alltså bemötandet vid köpet, motsvarar bilen förväntningarna, ekonomin, kvalitetskänslan och köregenskaper med mera. Hyundai klarade sig bäst på den amerikanska marknaden och fick högst betyg i två klasser: Tucson i lilla SUV-segmentet och Accent i småbil-segmentet. På andra plats kom Ford och på tredje Mazda i respektive segment.