Volvos återförsäljare mest nöjda
Volvo Personbilar Sverige AB har landets mest nöjda återförsäljare. För andra gången på tre år placerar sig Volvo på första platsen i den riksomfattande undersökning där landets bilhandlare betygsätter sina generalagenter.
- Det är med verklig glädje och stolthet som jag för andra gången får ta emot den svenska bilmarknadens finaste utmärkelse. Topplaceringen i Generalagentsenkäten (GA-enkäten) är det yttersta erkännandet av att det samarbete vi har inom Volvohandeln fungerar på ett bra sätt, säger Peter Hansson, VD för Volvo Personbilar Sverige.
- Jag är övertygad om att den öppenhet som kännetecknar samtal och möten med våra återförsäljare är hemligheten till våra framgångar inom Volvohandeln. Förslag och idéer föds, stöts och blöts och leder fram till en samsyn. Jag vill påstå att våra kontakter inom Volvohandeln är något unikt inom den svenska bilbranschen, fortsätter Peter.
- Vi är ju heller inte någon liten organisation. Det finns idag 180 anläggningar i Sverige som arbetar med att sälja bilar och ge service åt närmare en miljon Volvoägare, säger Peter Hansson.
Motorbranschens Riksförbund (MRF) genomför sedan 1995 en årlig återkommande GA-enkät. I GA-enkäten betygsätter återförsäljarna en stor mängd frågor rörande service, verkstadssupport, reservdelshantering, marknadsföringsstöd mm.
Vid den första undersökningen placerade sig Volvo långt ner på listan, på 15: e plats. Sedan dess har klättringen målmedvetet gått uppåt, för att under de senaste åren nå topplaceringarna, med första platsen 2003, nästbäst 2004, för att i år åter bli utsedd till bästa generalagent.
- Ett bra samarbete mellan oss och våra återförsäljare är av oerhört stor betydelse för att våra kunder ska få god service. Vårt mål är i grunden att erbjuda ett tryggt och ekonomiskt bilägande, med bra finansiering, försäkringar, drivmedel och service. Vi kommer att fortsätta att arbeta hårt och målmedvetet för även i framtiden hålla oss kvar i toppen, avslutar Peter Hansson.