23948sdkhjf

Tuff kamp om prenumerationer på Aygo

Under Bilsalongen i Stockholm pågick det varje dag en kamp om en fri prenumeration på Toyotas nya lilla bil, Aygo. Tävlingen, med totalt nio prenumerationer på Aygo i pris, har lockat flera tusen unga körkortsinnehavare.

Under Bilsalongen i Stockholm pågick det varje dag en kamp om en fri prenumeration på Toyotas nya lilla bil, Aygo. Tävlingen, med totalt nio prenumerationer på Aygo i pris, har lockat flera tusen unga körkortsinnehavare. Efter en kvaltävling på nätet, eller i Aygomontern, där kunskapen sattes på prov genom att svara rätt på frågor, kunde fyra finalister utses till en finalomgång. I montern på mässan byttes kunskap mot uthållighet när finalisterna tävlade om vem som orkade hålla handen mot en Aygo längst. Samtliga dagar tvingades tävlingen avgöras med utslagsfrågor när tävlingstiden på 6 timmar var slut. En av de nio vinnarna är Lena Jovander. -En fantastisk rolig tävling. Jag visste inte om tävlingen, men fick tips och sprang ner till Aygomontern. Och vann! Härligt! Jag hade dessförinnan varit och provkört en Aygo på bilsalongen. Jag var den enda tjejen som vann en Aygo, jättekul! Bilen är söt och rolig att köra och lätt att parkera. Toyota Aygo är den enda bil i Sverige som inte går att köpa, bara prenumerera på. Tanken på det nya konceptet är att i första hand ge unga körkortsinnehavare ett alternativ till att köpa en äldre begagnad bil med låg säkerhet, dåliga miljöprestanda och oförutsedda reparationer. För en kostnad från 1 800 kr per månad kan man prenumerera på en 3-D Aygo, inklusive försäkring och service. Förutom den årliga fordonskatten på 903 kr tillkommer inga övriga kostnader. Den deposition på 5 000 kr som krävs betalas tillbaka efter prenumerationstiden på två år. -Vårt mål med tävlingen var att väcka uppmärksamhet för ett nytt sätt att disponera en ny bil, säger Ulf Winberg, vice VD på Toyota Sweden AB. På kort tid närmar vi oss nu 400 prenumerationer så det ser ut som vi lyckats med vår ambition att erbjuda en ny typ av bilägande. Vi har under bilmässan genomfört flera hundra provkörningar och många har överraskats av att modellen känns så stor, även om formatet är litet, avslutar Ulf Winberg.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.752