Skoda stolt vinnarpartner
Skoda Sverige har fått ett sponsorpris för bästa marknadsföring/kommunikation och utnyttjande av partnerskapet med Melodifestivalen.
Priset utdelades av Eventum/Medlodifestivalen och undersökningsföretaget REGI Research &Strategi vid en efterfest på Restaurang & Nattklubb "Hotellet" i Stockholm där Kristin Kaspersen, Christer Björkman, Mark Levengood, Henrik Johnsson och The Poodles var med tillsammans med sponsorer och arrangörer från SVT. För tredje året har REGI utvärderat sponsorernas insatser i samband med Melodifestivalen. Man har bl a intervjuat 800 besökare vid delfinalerna i Ejerdahls Arena i Leksand 18 februari och Globen 18 mars om vilka sponsorer de uppmärksammat och hur insatserna uppskattades. Till detta har REGI gjort en egen utvärdering. I konkurrens med 14 andra festivalpartners/utställare fick Skoda utmärkelsen för de bästa sponsorinsatserna.