23948sdkhjf

Alkolås demonstreras på Arlanda

Mellan den 5-14 juni intar alkolås från Dräger Arlanda terminal 4.— Vi vill öka uppmärksamheten för det positiva värdet av alkolås. På Arlanda når vi beslutsfattare som vet att sätta värde på omsorg och omtänksamhet i relation till företagets image.

Mellan den 5-14 juni intar alkolås från Dräger Arlanda terminal 4. - Vi vill öka uppmärksamheten för det positiva värdet av alkolås. På Arlanda når vi beslutsfattare som vet att sätta värde på omsorg och omtänksamhet i relation till företagets image. För företag med stora bilparker är alkolås en konkurrensfördel, både när det gäller att attrahera nya medarbetare och nya kunder, säger Fredrik Hartman, marknadschef för Dräger Alkolås hos KG Knutsson AB.


Det är första gången det bedrivs kampanj för alkolås på Arlanda. KG Knutsson AB tar ett annorlunda grepp om marknaden och bjuder bland annat resenärerna på alkoholfria cocktails. - Innan resan är det mycket bättre att jämna ut vätskebalansen i kroppen med alkoholfria alternativ, oavsett om resan sker med flyg eller bil. Vi öppnar den alkoholfria Drägerbaren på Arlanda och bjuder på alternativen. Samtidigt informerar vi om alkolås och visar hur enkelt det är att använda dem.


Med aktiviteten på Arlanda når informationen ut till personer som bor och verkar i hela landet med Stockholm som knutpunkt. Marknaden finns över hela landet och försäljningen av alkolås har ökat snabbt i Sverige, framför allt efter att regering, riksdag och kommuner börjat driva frågan. - Allt fler kommuner vill ha alkolås i sina skolbussar, vilket även är ett budskap som Systembolaget tillsammans med folkhälsoinstitutet driver i sitt IQ-projekt. Vi ser också att alkolås blivit en prestigefråga och ett sätt att höja ett företags image. Man använder dem som ett självklart argument i marknadsföringen i mycket större utsträckning i dag än för bara ett år sedan, säger Fredrik Hartman.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.062