Kia och Midland teckar eftermarknadsavtal
KIA OCH MIDLAND TECKNAR EFTERMARKNADSAVTALKia Motors Sweden AB och Midland har ingått ett samarbetsavtal för den svenska marknaden. -Midland matchar Kia's behov med en marknadsservice utöver det vanliga, säger Gunnar Persson, Servicemarknadschef på Kia Motors Sweden AB. -Avtalet innebär att Kia Motors Sweden AB kan förbättra servicen till Kia's återförsäljare, verkstäder och Kia-ägare eftersom Midlands fria vägassistans tar vid efter Kia's egna treåriga vägassistansprogram för nybilar, säger Gunnar Persson.Jonas Udd på Midland säger att fri vägassistans i 10 år eller 40 000 mil ger Kia's återförsäljare bra säljargument för både inbytesbilar och begagnatbilar. -Dessutom får verkstäderna ett bra verktyg för att knyta kunderna till sig med personliga serviceinbjudningar och Kia-ägarna får i praktiken en förlängd vägassistansgaranti premie- och självriskfritt. Kia prioriterar miljöfrågorna allt intensivare och använder dem i positioneringen av bilmärket på alla marknader. -Eftersom Midland aktivt arbetar med certifierad återvinning av farligt avfall på verkstäderna kompletterar de Kia's miljöpolicy bra, säger Persson. Han säger att Kia nu får en utökad service från Midland på miljöområdet. -På Kia's bilverkstäder utökar vi vårt producentansvar och är betalare för återvinning av huvuddelen av det farliga avfall verkstaden producerar; spillolja, oljefilter, glykol och bromsvätska, säger Udd. -Det sänker verkstadens kostnader samtidigt som en bra miljöprofil gentemot Kia-ägarna byggs upp. Kia Motors Sweden AB har ett rikstäckande nätverk av återförsäljare och verkstäder.