Svenskt koncept för servicebilar
System Edström, som utvecklar och säljer inredningar till servicebilar, lanserar nu ett helt nytt koncept för sina inredningar. Löftet med den nya inredningen är att den ska lösa flera av de problem som tidigare inredningar inte klarat av och detta sker via ökad flexibilitet. Bland annat lanseras nyheten att ett skåp inte längre är ett skåp. För System Edström ska den nya inredningen hjälpa företaget att ta nästa steg i sin framgångsrika utveckling såväl i Sverige som internationellt. System Edström, som har arbetat med inredningar till servicebilar, transportbilar och lätta lastbilar sedan 1958, presenterade idag sin nya inredning både på den stora transportmässan IAA i Hannover och på huvudkontoret i Upplands Väsby. Den nya inredningen är framtagen i nära dialog med kunder, återförsäljare och slutanvändare. - Vi inreder ju faktiskt arbetsplatser för servicefolk och hantverkare, allt från kraftledningsrallare och diskmaskinsreparatörer till snickare och fastighetsskötare. Alla har de sina bilar som arbetsplats och det är de själva som bäst vet hur det ska vara, säger Lars Hällstén, VD på System Edström. Den nya inredningen är resultatet av ett omfattande och noggrant utvecklingsarbete. Det har handlat om att kolla infästningar, montering och säkerhet. Sedan har hållfasthet, vibrationsdämpning och ytbehandling testats och slutligen har mycket tid tillbringats med designers och färgtillverkare. Resultatet är ett helt nytt koncept med många nyheter varav förändringen av designen i modern riktning är den mest synliga. - Vi fortsätter på den inslagna vägen att erbjuda våra kunder flexibla lösningar, vilket är något av vårt kännetecken. Bland annat är ett skåp inte längre ett skåp. Istället säljer vi dörrar som monteras framför en rad av lådor eller en öppen hylla. På så sätt får kunderna de skåp som de vill ha, säger Hällstén. För System Edström är den nya inredningen tänkt att ge företaget en skjuts i den framgångsrika utveckling som företaget har sett de senaste åren. Företaget har under de senaste åren - efter en förödande brand 2001 i företagets dåvarande lager - haft en stark tillväxt med cirka 20 procent per år. - Idag går nästan hälften av vår försäljning på export och vi siktar på att öka den andelen kraftigt. Den nya inredningen blir en bra hjälp för vår snabba expansion internationellt, säger Hällstén.