23948sdkhjf

Albinsson & Sjöberg startar Bilvärlden - satsar på premium

Fyndbörsen har kommit ut med sitt sista nummer, från och med nu heter tidningen Bilvärlden.- Med namnbytet ökar också möjligheten att förändra tidningens innehåll, säger Stig L. Sjöberg, publisher på Förlags AB Albinsson & Sjöberg, Nordens största motorförlag.Bilvärlden kommer att satsa på reportage om och tester av premiummärken som Porsche, Ferrari, Lamborghini, Jaguar, BMW och Audi. Begagnatguider och köpråd, ett par av hörnpelarna i Fyndbörsen, återfinns också i Bilvärlden, liksom en fyllig nyhetsbevakning.- Konceptet med en tidning som presenterar nyare premiumbilar har vi inte i dag, fortsätter Sjöberg, vars förlag för närvarande ger ut 14 motortidningar, en samlartidning och en elektroniktidning.Bilvärldens första nummer innehåller bland annat en jämförande test mellan nya och gamla Audi TT, besök hos Lamborghini Stockholm, provkörning av nya Range Rover, begagnatguide om Jaguar XK, fyllig rapport från bilsalongen i Paris och reportage om Porsche GT2 och Mercedes SLK 55 Kleemann.Bilvärldens utgivningstakt blir två nummer per månad. Chefredaktören heter Gunnar Svensson, med förflutet på Sveriges Radio, Bilsport och Fyndbörsen.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.064