SEAT och Shakira samarbetar i välgörenhetsprojekt
På en presskonferens i Berlin presenterade SEAT och Shakira priset i insamlingskampanjen för Shakiras välgörenhetsstiftelse Pies Descalzos (barfota) - en unik SEAT Leon som fått det passande namnet Leon Pies Descalzos. Projektet Pies Descalzos är en ytterligare utveckling på samarbetet mellan SEAT och Shakira där SEAT är huvudsponsor för Shakiras europaturné.
"Stödet för Pies Descalzos är mycket välkommet", förklarade Shakira under presskonferensen. "Behovet av utbildning och rätt kost för barnen i mitt hemland Colombia är mycket stort, och jag är övertygad om att SEAT:s initiativ kommer att vara till stor hjälp."
"Genom att stötta Shakiras välgörenhetsstiftelse visar vi vårt sociala ansvar", kommenterar Erich Schmitt, SEAT:s VD. "Vi genomför en omfattande reklamkampanj i alla europeiska länder som Shakira besöker för att lyfta fram möjligheten att skänka pengar till Pies Descalzos."
Leon Pies Descalzos har utvecklats av SEAT tillsammans med Shakira. I designprocessen fungerade Shakira som rådgivare i valet av färger och material. Vanliga SEAT Leon Cupra omvandlades till en helt unik bil som en lycklig person kommer att vinna i slutet av kampanjen i maj 2007.
Insamlingen till förmån för välgörenhetsstiftelsen inleddes i Hamburg i samband med Shakiras första konsert på europaturnén. Den avslutas den 15 maj och Leon Pies Descalzos överlämnas till vinnaren vid Barcelona Motor Show i början av juni.
De marknader som man kan delta i tävlingen från är: Belgien, Danmark, Finland, Frankrike, Italien, Nederländerna, Norge, Schweiz, Spanien, Storbritannien, Sverige, Tjeckien, Tyskland, Ungern och Österrike.