23948sdkhjf

Mazda presenterar ny fyraårig framtidsplan

Om fyra år skall Mazda sälja 1,6 miljoner bilar, nå ett årligt rörelseresultat på 200 miljarder yen och en bruttomarginal på sex procent samtidigt med en stabil aktieutdelning.

Om fyra år skall Mazda sälja 1,6 miljoner bilar, nå ett årligt rörelseresultat på 200 miljarder yen och en bruttomarginal på sex procent samtidigt med en stabil aktieutdelning. Baserad på företagets långsiktiga strategi har Mazda Motor Corporation nu presenterat sin nya plan för den kommande fyraårsperioden, Mazda Advancement Plan, MAP. Att införa nya och förbättrade tillverkningsprocesser och intensifierade strukturförändringar är de viktigaste punkterna under perioden 2007-2010. Samt givetvis att behålla en konstant och stadig tillväxt. - Under Mazda Momentum Plan har vi lyckats bygga en stark grund för en fortsatt stadig expansion, säger Mazdas president och CEO, Hisakazu Imaki. Vi är medvetna om framtidens utmaningar och beredda att ta oss an dem; att fördjupa vårt samarbete med Ford, att förbättra Mazdas varumärkesimage och att öka effektiviteten i hela vårt företag. Viktiga synergieffekter med Ford Motor Company, uppnådda genom samarbete på ett antal olika områden och som under lång tid varit givande för båda företagen, kommer även att i fortsättningen att ha högsta prioritet för Mazda. Dessutom skall en ökad varumärkesimage uppnås genom nya produkter. Dessa skall tillsammans med en bibehållen hög kvalitet och en ökad märkestrohet ytterligare stärka Mazdas position i framtiden. En bättre integrerad process för utveckling, inköp och tillverkning skall skapa ökad konkurrenskraft. Under den kommande fyraårsperioden skall Mazda öka investeringarna för utveckling med 30 % och de totala investeringarna med 50 % jämfört med de fyra senaste åren. Produktionen i Japan kommer redan under bokföringsåret 2007 att öka till 996 000 bilar, genom en ökning med 31 000 bilar i Hiroshima och med 67 000 bilar i Hofu-anläggningen. Utanför Japan skall framförallt kvaliteten och effektiviteten öka vid fabrikerna i Nanjing, Kina och i Thailand och USA.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.14