Mazdas Nagare Island vann OttoCar Trophy
Mazda Motor Europe har vunnit den prestigefyllda utmärkelsen OttoCar Trophy för bästa bilpresentation i Second Life, ett av världens största internetbaserade virtuella samhällen. OttoCar Trophy delades ut på bilsalongen i Frankfurt av branschorganisationen AutoVision, som vartannat år utser vinnare i olika mediakategorier inom bilindustrin. Mazda Motor Europes PR-avdelning skapade tillsammans med det tyska företaget Enter the Metaverse Nagare Island strax före bilsalongen i Genève i våras. Här visades den spännande konceptbilen Mazda Hakaze. Men på Nagare Island kan fler än mässbesökarna bekanta sig med Hakaze. Invånarna i Second Life kan provköra Hakaze på en speciell bana. Klarar de banan, inklusive ett våldsamt hopp, får de sin egen Hakaze. Idag kör närmare 4 000 Hakaze omkring i Second Lifes virtuella värld. - Nagare Island är en del i en integrerad kommunikationsstrategi, säger Franz Danner, vice president PR, Mazda Motor Europe. Second Life ger oss möjligheter att utveckla PR-arbetet som vi gjorde i Genève. Genom Second Life och Nagare Island når vi en ny målgrupp, som ökar uppmärksamheten för Mazdas varumärke som ett av de ledande inom bildesign.