Autoliv ökar i Indien
Autoliv IFB Private Limited bildades 1991 som ett joint venture mellan Autoliv AB och IFB Seating Systems Limited i Indien. Från bildadet av bolaget har Autolivs ägarandel legat oförändrat på strax under 50 procent. Bolaget har sin huvudsakliga anläggning i Banglore där man tillverkar säkerhetsbälten samt innehar en krockbana. Autoliv India har vuxit kraftigt och har idag en betydande roll på den indiska bältesmarknaden med en marknadsandel på mer än 50 procent. Försäljningen under 2006 uppgick till nästan 300 miljoner kronor. De största kunderna är Suzuki, Telco och Hyundai. Den indiska produktionen av lätta fordon låg på cirka 1,6 miljoner under 2006 och förväntas stiga till 3,7 miljoner år 2010. Det finns ett ökat intresse bland de största biltillverkarna såsom Nissan, General Motors, Toyota och Volkswagen, att placera sin produktion i Indien. Inte enbart för att möta den förväntade expansionen på den inhemska marknaden utan också för att kunna använda Indien som en exportbas till andra länder.