23948sdkhjf

Sveriges mest köpta bil nu i godispåse

- Det här samarbetet passar vårt varumärke utmärkt, säger Bengt Junemo, reklamchef på Volvo Personbilar Sverige AB. Tillsammans med försäljningen av de specialdesignade bilarna från Ahlgrens finns stora möjligheter att lyckas. 40 ton rosa, vita och gröna Volvo V70 kommer att tillverkas och förpackas i 140-gramspåsar. Det betyder totalt smått fantastiska 41,7 miljoner exemplar. Att skapa Volvo V70 som skumbil har varit en noggrann process. Allt från bilarnas form till hur de passar i den specialdesignade påsen har utvecklats på plats hos Ahlgrens bilfabrik i Gävle. Utvecklingsarbetet tog cirka fyra månader. Samarbetet har en viktig miljöprägel. 20 öre per såld påse går till samma klimatneutraliserande projekt som Volvo Personbilar Sverige AB satsar på via försäljningen av miljöklassade bilar. Pengarna investeras i utveckling och uppbyggnad av kvalitetssäkrad, långsiktigt hållbar energiproduktion, till exempel vindkraft. En del av Volvoåterförsäljarna runt om i Sverige kan ha fått de första mjuka bilarna redan nu i samband med Volvohandelns miljöbilshelg 2-3 februari. Vecka 14 börjar de säljas ute i övrig handel. Därefter säljs tills de tar slut. Vecka 14 startar även en konsumentkampanj som pågår fram till sommaren. Till kampanjen hör en tävling där högsta vinsten är en "stor" miljöbil - en Volvo V70 2.0F. Det vill säga en Flexi Fuel-bil som drivs antingen på bioetanol eller bensin.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.078