23948sdkhjf

Zebramönster, träpaneler, eldsflammor eller moln

Från och med den 7 april 2008 lanserar Volvo som första bilmärke möjligheten för nybilköpare att välja mönsterfilm som ytskikt på sin bil.

Mönsterfilmen, som är avtagbar, är inte bara för syns skull utan skyddar även bilen. Filmen har garanterad hållbarhet i runt två år och byts därefter ut till en ny variant eller tas bort för gott. Bilens lack har då skonats väder, vind och eventuella stenskott. Mönsterfilm, som tidigare bara varit tillgängligt för reklambilar och andra specialbeställningar, blir nu valbart för gemene man. - När vi kom på att vi skulle skapa mönsterfilmer kändes det självklart att C30 skulle vara först ut. Bilen riktar sig mot en trendmedveten, urban målgrupp som vågar satsa på en personlig bil som sticker ut. De mönstrade bilarna kommer verkligen synas på gatan och är ett riktigt bra sätt att skydda sin bil samtidigt som man kan variera dess utseende, säger Thomas Andersson, VD för Volvo Personbilar Sverige AB. C30-köparna har redan en mängd val att göra vad gäller inredning, tillval och extrautrustning. Nu kan man alltså även välja hur man vill att bilen ska se ut på utsidan. - Det kommer sammanlagt att finnas 12 314 varianter av C30 att välja mellan. Det låter jobbigare än det är. Vår sajt är uppbyggd så att man kan "bygga" sin egen bil utifrån givna val och man får därmed enkelt en så gott som unik bil, säger Thomas Andersson.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.062