Miljöbilar dominerar Cadillac i Sverige
Det senaste året har Cadillac lanserat sin första kombi med BLS-modellen, som tillverkas i Trollhättan, miljöbilarna med E85-motorer har introducerats och nya CTS-modellen presenterades. Och nu satsar företaget med bland annat en kampanj för att få mindre och medelstora företag att välja den etanoldrivna BLS-modellen som tjänstebil. – Miljö blir allt viktigare bland dem som köper premiumbilar och många kunder förväntar sig att tillverkarna ska kunna kombinera körglädje och kvalitet med etanoldrift, säger Christer Schmiedt, vd i Sverige. – Det här visar att vi tänker rätt med Flexpowermodellerna. Därför går vi nu också ut med en specialsatsning tillsammans med Svenska Bil för att se till att vi har extra många bilar tillgängliga för tjänstebilssektorn. Och här är 100 procent E85-bilar. Totalt såldes 151 Cadillac i Sverige under januari till mars, vilket innebär en ökning av försäljningen med 26 procent jämfört med samma period förra året. Andra miljöinitiativ från företaget: Man ställer ut på Sveriges största miljöbilsmässa i Göteborg den 25-27 april, Cadillac Escalade börjar erbjudas som hybridbil vid slutet av året, Cadillac Provoq, som presenterades vid Bilsalongen i Detroit, kombinerar prestanda med vätgasdrift. Företaget har också inlett ett samarbete med svenska kommunikationsbyrån Greenhill Relations för att ytterligare öka närvaron på den svenska marknaden. – Eftersom mycket händer just nu så passar det också bra att öka våra informationsinsatser på den svenska marknaden, säger Christer Schmiedt.