Michelin-gubben går till sjöss
Michelins deltagande som sponsor i Volvo Ocean Race 2009 är en förlängning av de visioner och värderingar kring produkt- kvalitet, säkerhet, hållbar utveckling och tävlingsanda som båda företagen delar. Volvo och Michelin har samarbetat länge på vägarna - nu är det dags att gå till sjöss! – Volvo Ocean Race är ett spännande projekt som ligger helt i linje med vår övriga kommunikationsstrategi och de värden vi vill förknippas med. Michelin i Sverige kommer bland annat satsa på kundevents i samband med tävlingens stopp i Marstrand och Stockholm, säger Malcolm Scovell, VD för Michelin i norden. Den tionde upplagan av Volvo Ocean Race lägger till i åtta länder på fem kontinenter; Kap- staden i Sydafrika, Kochi i Indien, Singapore, Quing-dao i Kina, Rio de Janeiro i Brasilien, Boston i USA, Galway på Irland, Marstrand och Stockholm i Sverige. Målgången sker den 27 juni 2009 i Sankt Petersburg i Ryssland.