23948sdkhjf

Dieselspecialisterna kryssade på Ålands hav

Rayzer RS är med sin kolfiberfinish speciellt designad för högprestandabilar. Rayzer är ett svenskt innovativt extraljus som monteras bakom backspegeln på insidan av framrutan. Ljuset skapar säkrare mörkerkörning, utan att ge avkall på bilens design och prestanda.

Även från leverantörshåll kom Denso, marknadschef Wim Kirpestein och teknikern Patrick Tjia, Bosch, Frank Jennekrans, Delphi, marknadsansvarige Andy Macey och från Hartridge säljare Paul Woodham assisterad av tekniske säljaren Bernt Carlsson, Autometric. Teknikansvarige för Atoy i Finland, Pasi Piekiänen medverkade också. Konferensen blev som vanligt en presentation av dieselnyheter på system- och tekniksidan. Vidare informerades om nya kontrakt med biltillverkare som kommer på löpande band. Utbyggnaden av produktionsenheter runt om i världen pågår i rasande fart och den totala dieselandelen i Europa är idag mer än 50%. Bland topparna finns Luxemburg, Frankrike, Norge och Belgien som har över 70%. Och allt är idag Common Rail tekniken. Även på tunga fordon kommer Common Rail starkt. Se Scania, John Deere traktor osv. Under konferensen genomfördes också en "workshop" med fokus på lokal marknadsföring. Resultatet blev att de deltagande dieselspecialisterna, som investerat och kommer att investera många 100-tusen i testutrustning, diagnostik och tillhörande verktyg, skall bjuda in märkes- och allbilverkstäder lokalt för att visa upp sitt kunnande. När bilarna snart hamnar hos dessa har de oftast inte den utbildning som behövs för att analysera felen. Därför skall samarbetet med dieselspecialisterna utvecklas så att samtliga aktörer får ett positivt utbyte av framtida service och reparationer. Konferensen, som nu har blivit tradition( två gånger) skall under nästa år försöka förläggas hos någon av leverantörerna så att även tillverkningen av komponenterna får studeras. Bildtext: Samtliga deltagare på konferensen. Fr vä. Steve Gustavsson, Aneby El & Diesel, Kjell Nilsson, Skellefteå El & Diesel, Sven Erik Öhqvist, Wibergs Bilel, Luleå, Dick Ström, APE, Michael Enis, El & Diesel i Stockholm, Bernt Carlsson, Autometric, Göran Lindgren, Dieselmekarn, Aneby, Pasi Piekiänen, Atoy, Finland, Håkan Hellberg, Kristianstads Dieselservice, Lars Hedqvist, Dieselservice, Luleå, Bert Nordgren, Dieselservice, Husum, Sten Fräsén, APE, Tommy Axelsson, Falkman Diesel, Solna, Tobias Pettersson, Lindströms Bilel, Skövde, Michael Nordqvist, Branzells Elektrodiesel, Karlstad, Pär och Jonny Månsson, Diesel-Månsson, Kristianstad, Micael Björklund, Malte Månsson, Uppsala, Bernt Lindqvist, El & Diesel i Stockholm, Tommy Kronfjäll, Thermo El & Diesel, Södertälje, Frank Jennekrans, Bosch och Hans Fredriksson, APE Bildtext 2:Medverkande leverantörer på dieselkonferensen. Fr vä Poul Woodham, Hartridge, Pasi Piekiänen, Atoy, Finland, Frank Jennekrans, Bosch, Wim Kirpestein, Denso, Patrick Tjia, Denso, Andy Macey, Delphi och Hans Fredriksson, APE

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.078