23948sdkhjf

Framgång för Toyotas bilprenumeration

Möjligheten att prenumerera på en fabriksny Toyota till en fast, låg månadskostnad har fått stora framgångar. Eftersom alla väsentliga kostnader ingår i prenumerationskostnaden, utom fordonsskatten och drivmedel, vet prenumeranten exakt vad bilen kommer att kosta per månad.

Prenumerationsformen infördes i samband med att miljöbilen Aygo introducerades våren 2005. Efterfrågan gjorde att möjligheten snart utvidgades till hybridmodellen Prius, och nu går det att prenumerera på alla volymmodeller i Toyotas program. Från och med september går det även att prenumerera på Toyotas 3-metersmodell iQ. Idag står prenumerationerna för mer än var tionde kreditförfrågan hos Toyotas återförsäljare. Framför allt är det storstadsbor som väljer att prenumerera på sin bil. Medelåldern är 40 år, lika många kvinnor som män. - Vi ser ett snabbt växande intresse för att prenumerera också på vår ultrakompakta iQ-modell, och därför har vi nu även tagit med den modellen i prenumerationsutbudet, säger Ulf Winberg som är vice vd på Toyota Sweden AB. Redan nu står iQ för mer än var tionde förfrågan. Som väntat är det många yngre som väljer att prenumerera på en ny bil. Det är glädjande eftersom de då får en betydligt säkrare och miljövänligare bil än om de köper en äldre begagnad bil.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.062