23948sdkhjf

Citroën får ny Sverigechef

Citroën vill stärka sin närvaro på den svenska marknaden och anställer Magnus Bengtsson som Sverigechef med huvudsakligt ansvar för försäljning och marknad. Magnus tillträder sin nya tjänst den 12 oktober.

Magnus Bengtsson, 40 år, har erfarenhet från olika positioner inom bilbranschen, bland annat inom Opel och Saab. Under åren 1999-2008 arbetade Magnus inom Mitsubishi Motors varav de sista fem åren som General Manager Sales Sweden. Han var en av nyckelpersonerna i Mitsubishis "turn around" i Sverige efter många år av dålig lönsamhet. - Det blir en viktig uppgift för mig att engagera vårt återförsäljarnät, säger Magnus Bengtsson. Citroën kommer med 6 nya produktlanseringar under de närmaste tre åren och i det ingår såväl dieselhybrider, stop&start och elbilar. Så det kommer att finnas goda möjligheter att ta tillbaka marknadsandelar. Citroën har ett 70-tal försäljningsställen och ett 100-tal verkstäder från norr till söder.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.078