Kia och DEKRA i nytt samarbete för verkstadskvalitet
DVK innebär kontinuerliga stickprovskontroller av utförda service- och reparationsarbeten samt skadereparationer. Förutom kvalitet analyseras affärsmöjligheter för verkstaden och förutsättningar för långsiktiga kundrelationer. - Sedan tidigare har vi ett samarbete med Kia beträffande kvalitetsuppföljning och steget med DVK är naturligt. Med DVK får Kia ett handfast grepp om sin verkstadskvalitet. Vi märker att intresset ökar i branschen och Kia ansluter sig nu till gruppen BMW Sverige, Olofsson Bil, Din Bil Stockholm samt andra verkstäder som anlitar vårt DVK-koncept, säger Frank Schubert, VD DEKRA Sverige. DVK är anpassat för bilverkstäder och syftar till att stärka arbetsprocesser, kundkontakter och administration hos verkstäder. - Kia har en stark marknadsutveckling i Sverige och vi vill säkra kundnöjdhet och kvalitet för våra kunders framtida bilinnehav. För det krävs en fungerande servicemarknad. I det arbetet har DEKRA både koncept för kvalitetsuppföljning och en viktig neutral roll, tillägger Erik Larsson, Chef Servicemarknad & Affärsutveckling hos Kia Motors Sweden.