Distanssupport för bättre kundservice
Gesab, med huvudkontor i Vallentuna, har tagit ett nytt grepp för att ytterligare förbättra kundservicen. Företaget erbjuder nu distanssupport för att direkt kunna lösa problem åt sina kunder. -Det fungerar mycket bra och uppskattas helt klart av kunderna. Nu kan jag sitta på mitt kontor och efter telefonkontakt med kunden kan jag gå in och koppla upp mig mot kundens dator för att kontrollera eller testa vad som kan vara problemet, säger försäljningschef Kenneth Heinonen på Gesab. Det är lätt och smidigt för kunden att få ta del av distanssupporten som är kostnadsfri. Kunden laddar hem ett program från Gesabs hemsida och installerar programmet i sin egen dator. -Därefter kan vi hjälpa kunden med distanssupport då problem uppstår med till exempel ett diagnosinstrument. Både vi och kunderna ser detta som ett suveränt sätt för att kunna ge bra service, säger Heinonen. Gesab ingår i Suomen Työkalu Group (STG) och är ett helägt dotterbolag till Suomen Työkalu Oy. Förutom huvudkontor i Vallentuna utanför Stockholm finns där även centrallager med allt från muttrar till tunga lastbilslyftar. Härifrån distribueras produkter och reservdelar till kunder främst inom Sverige och Finland.