Volvo PV lanserar utvecklat serviceprogram
När Volvo inom kort presenterar bilarna modellår 2011 introduceras också ett utvecklat serviceprogram - Volvo Service 2.0. Målsättningen är att ägarna till Volvobilar i framtiden ska mötas av bättre service, inte enbart på sina bilar utan även som kunder. - Vår vision är noll procent missnöjda kunder - 100 procent nöjda. Service 2.0 är ett viktigt steg på vägen, säger Thomas Andersson, VD för Volvo Personbilar Sverige AB - I den konkurrensutsatta värld som bilbranschen är, räcker det inte med att prata om de självklara värden som våra verkstäder erbjuder: Volvo Originaldelar, Volvometoder och Volvoutbildade tekniker med hög kompetens. Vi måste erbjuda Volvoägarna något mer, säger Pär Källhäger, kundservicechef hos Volvo Personbilar Sverige AB. - Ett av de konkreta löften som ingår i Volvo Service 2.0 är att bilen som servats på en Volvoverkstad alltid är uppgraderad med den senaste mjukvaran. Våra bilar är idag rullande datorer och blir det än mer så i framtiden, säger Pär Källhäger. Andra kundlöften i Volvo Service 2.0 är: Personlig servicetekniker till alla Tillgänglighet dygnet runt via nytt kundtjänstnummer: 020-94 94 80 Servicehyrbil till förmånligt pris "Min Volvohemsida" som lanseras i steg 2 senare under året Volvo har sedan tidigare andra unika löften som ett års kostnadsfri förlängning av Volvo Assistans varje gång man gör service och förlängd maskinskadeförsäkring hos Volvia när bilen köpts hos en Volvohandlare. - Utöver de centrala punkter som diskuterats fram tillsammans med Volvohandeln, vet vi att många av våra Volvoåterförsäljare/verkstäder runt om i landet kommer att ta ytterligare lokala initiativ. -Det har aldrig varit roligare att jobba med kundservicefrågor på Volvo än det är just nu, säger Pär Källhäger.