Bilia Personbilar i rikstäckande samarbete med DEKRA
Bilia Sverige anlitar DEKRA med deras koncept DVK för kvalitetsutveckling av sina bilverkstäder. Uppdraget innebär stickprovskontroller av utförda service- och reparationsarbeten. Bilia Personbilar AB i Sverige representerar Volvo, Renault, Ford, Hyundai och Dacia på över 40 anläggningar i landet och är därmed Sveriges och Nordens största återförsäljarkedja. - Bilia Personbilar vill värna om sin marknadsposition och med hjälp av DVK kommer vi att utveckla och stärka uppföljningen av våra kundkontakter. DEKRA är en opartisk aktör med en kundorienterad produkt som ligger helt i linje med vårt behov, säger Per Avander, VD för Bilia Personbilar Sverige. DEKRA erbjuder DVK såväl till centrala verkstadskedjor som lokala bilverkstäder. Den ger en direkt återkoppling av resultatet med tydlig och anpassad rådgivning. DVK betyder DEKRA Verkstadskvalitet och är en av flera produkter som DEKRA erbjuder fordonsmarknaden för att trygga kvalitet och kundrelationer. DEKRA har idag ett etablerat samarbete med bl.a. BMW, VW Group, Din Bil, Kia, Länsförsäkringar m.fl. - Vi på DEKRA känner både stort ansvar och stolthet över att Bilia valt oss som leverantör. Med DVK kommer Bilia att få en transparent bild över sin status och kan konkret utveckla sitt arbete med kvalitet på verkstadsarbete och därmed sina kundkontakter. Bilia ansluter sig nu till en allt större skara av etablerade verkstäder som prioriterar långsiktiga kundrelationer. Bilias val av DVK är ett kvitto på dels Bilias ambitioner dels det förtroende som visas för DEKRA, menar Frank Schubert, VD för DEKRA Sverige.