Historiskt resultat för Subaru i AutoIndex 2010
Nu är alla delmoment i AutoIndex 2010 redovisade. Vi Bilägares undersökning, som genomförs av Loyalty Group, är den största i Skandinavien och årets resultat bygger på 14.399 enkätsvar. För första gången någonsin har ett bilmärke tagit hem förstaplatsen i undersökningens alla fyra kriterier. Subarus resultat i AutoIndex är anmärkningsvärda – inte minst i det att märket placerat sig etta såväl 2007 som 2009 och 2010. I årets upplaga lägger Subaru dessutom beslag på förstaplatsen i undersökningens samtliga delmoment. Detta är första gången i undersökningens historia som ett fabrikat lyckats med det. Subaru har också förbättrat sina betyg sedan förra året och drar ifrån konkurrenterna. Normalt sett brukar det vara tätt i toppen, men vinsten i årets undersökning är med god marginal. -Vi har arbetat hårt för att förbättra oss i de delar vi inte presterade fullt i fjol. Utmärkelsen är en bra bekräftelse på att vi är på rätt väg. Nu gäller det att fortsätta arbetet. Har vi Sveriges mest nöjda återförsäljare och Sveriges mest nöjda verkstäder i kombination med bra produkter, kommer detta att resultera i att vi även i fortsättningen kommer att ha Sveriges mest nöjda bilägare, säger Torbjörn Lillrud, vd för SUBARU Nordic AB.