Attevikskoncernen stärker kvalitetsuppföljning av sina verkstäder med DVK
Atteviks Personvagnar AB satsar på DEKRA:s koncept DVK för kvalitetsutveckling av bilverkstäder med stickprovskontroller av utförda service- och reparationsarbeten samt skadereparationer. Atteviks är återförsäljare av Audi, VW, VW Transportbilar, Skoda och Seat med 7 verkstäder i Jönköping, Nässjö, Tranås, Eksjö, Växjö, Ljungby och Älmhult - VW Group har ett samarbete med DEKRA genom "Mystery Shopping" och DVK ger oss ytterligare en uppföljning och utveckling av våra arbetsprocesser mot kund. DEKRA:s etablerade koncept ger oss ett praktiskt verktyg för att fokusera och tydligt överblicka våra prestationer för nöjda kunder, säger Gert Iwarsson, Servicemarknadschef Atteviks Personvagnar. - Det är speciellt viktigt för vår koncern med flera utspridda verkstäder, tillägger Dan Jonsson, Koncernchef Atteviks. - DEKRA har idag en mycket stark efterfrågan på våra opartiska tjänster och Atteviks sällar sig nu till en allt större grupp av verkstäder som gör en ambitiös satsning inför framtida krav inom servicemarknaden. Först ut i landet var BMW Sverige och på senare tid har även hela Biliakoncernen och en rad andra aktörer valt DVK, även enskilda märkesverkstäder menar Frank Schubert, VD för DEKRA Sverige. DEKRA erbjuder DVK till såväl centrala verkstadskedjor som lokala bilverkstäder. DVK ger en direkt återkoppling av resultatet och en anpassad rådgivning. DVK är en av flera produkter som DEKRA erbjuder fordonsmarknaden för att trygga kvalitet och kundrelationer. DVK är en förkortning av DEKRA Verkstadskvalitet.