23948sdkhjf

Volkswagen första bilmärke med iPad-kampanj

Snart går det att köpa läsplattan iPad på den svenska marknaden. Lagom till lanseringen blir Volkswagen första bilmärke i Sverige att anpassa sin marknadsföring till det nya mediet. Bland annat har man tagit fram en särskild kundtidning och en annonskampanj enbart för iPad. I en snabbt föränderlig medievärld är det en utmaning för de flesta företag att hela tiden anpassa sin kommunikation. Apples nya läsplatta iPad spås bidra till en förändring i sättet att konsumera medier och som första bilmärke i Sverige har Volkswagen nu tagit fram iPad-anpassad kommunikation. iPad började säljas i USA tidigare i år och lanseras i Sverige inom kort. - Vi har tagit fram ett digitalt kundmagasin som heter Das. World of Volkswagen. Magasinet kommer förstås också att finnas på vår hemsida, men innehållet är optimerat för iPad och dess funktionalitet, berättar Katarina Lakowitz, ansvarig för digitala medier hos Volkswagen i Sverige. Utöver kundtidningen kommer Volkswagen också att – tillsammans med reklambyrån DDB Stockholm – göra en annonskampanj för nya Sharan, anpassad för Aftonbladets iPad-version. Nya Sharan är en flexibel bil med plats för upp till sju personer. Den lanserades nyligen på på den svenska marknaden. - Det känns naturligt att vi snabbt tar fram lösningar för iPad. Det är en ny kanal att arbeta med och det är självklart att Volkswagen ska finnas med där. Utöver Sharan har vi ytterligare kampanjer i pipeline, säger Katarina Lakowitz.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.064