23948sdkhjf

Suzuki marknadsanpassar sina reservdelspriser

I alla bilföretags kontinuerliga strävan efter maximal kundnöjdhet och därmed lojalitet för varumärket utgör priserna på service och reservdelar viktiga konkurrensmedel. För den nya svenska Suzuki-importören Nimag Sverige AB och dess detaljistnät, som just nu upplever en kraftig medvind, är den ekonomiska sidan av bilägandet en av grundpelarna i all marknadsföring - och kanske den främsta anledningen till framgången under de senaste två åren.
Eftersom Suzuki-ägaren vanligtvis är en person med stort fokus på bilekonomi, har inte bara inköpspriset utan, kanske framför allt, kostnaden för service och reservdelar prioritet 1.
Efter en utförlig studie av prissättningen på den svenska reservdelsmarknaden har svenska Suzuki genomfört en genomgripande revidering av prissättningen på originaldelar. Det innebär i klartext att man sänkt priserna mellan 22 och 29 procent på ett hundratal servicedetaljer inom produktgrupperna olje-, bränsle- samt luftfilter, driv- och kamremmar, bromsbelägg samt bromsbackar m a o delar som används frekvent.
- Den här förändringen ligger helt i linje med vår strävan att erbjuda ett ekonomiskt bilägande från köptillfället och under hela ägandeperioden. Att konkret prisanpassa vitala och frekventa delar, som nu sker, tror vi kommer att uppfattas mycket positivt av våra nuvarande och blivande kunder, säger Mattias Larsson, VD för Suzuki i Sverige.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.094