23948sdkhjf

Bytbil fokuserar mer på verkstäder

- För oss handlar det om att möta upp marknadens förändringar. Den avreglering som skett av servicemarknaden innebär en ökad konkurrens och därmed måste verkstäderna intensifiera sin marknadsföring. Den direkta konsekvensen av detta är att vi breddar oss som kanal även åt verkstäderna, säger Mikael Bjurek, marknadschef för Bytbil.
En ny version av Sveriges största motorsajt, bytbil.com, har rullat ut. Jämfört med den tidigare sajten har Bytbil fått en rejäl grafisk och pedagogiskt facelift. Sajten är nu enklare, tydligare och modernare något som tillsammans innebär att navigeringen blir snabbare för besökaren.
Allt arbete, databas och grafik, med den nionde versionen av sajten har skett inhouse på Schibsted-ägda Bytbil.
- Det är naturligt för oss att göra den själva. Vi är en starkt integrerad leverantör av webbaserade IT-tjänster för bilbranschen. Vi bygger och designar allt från systemlösningar för logistik och administration åt återförsäljare till generalagenters varumärkesbyggande märkessajter, förklarar Mikael Bjurek, Utöver enklare navigering och ny grafisk form har verkstadsdelen lyfts fram ytterligare på sajten.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.096