23948sdkhjf

Däckia lanserar e-handelslösning inför sommarsäsongen

Däckservicekedjan Däckia erbjuder nu utökad service via sin nya butik på Internet, www.dackia.se. Satsningen på e-handel vänder sig i första steget till privatpersoner och småföretagare som i nätbutiken enkelt kan hitta rätt däck och dimension, beställa däcken och boka montering på sin Däckiaverkstad. Senare skall även företagskunder kunna lägga order via Internet. - Vi hoppas att många ska upptäcka och använda sig av den här lösningen nu när vi går in i den intensiva sommarsäsongen. De flesta bilägare har nog erfarenhet av svårigheter med att nå sin däckverkstad för att köpa däck i samband med den rusning som infinner sig när "alla" samtidigt kommer på att det är dags att byta till sommar- eller vinterdäck. De som i stället använder vår e-handelslösning kommer att kunna ordna allt detta i lugn och ro och med ett mycket lägre stresspåslag, säger Gunnar Ericson, marknadschef på Däckia. E-handelslösningen är baserad på Enfernos e-handelstjänst STORM. -Vi erbjuder kundanpassade e-handelslösningar till företag där e-handel är en mycket viktig säljkanal. STORM är byggd för att klara djup integration mot bakomliggande producenter och leverantörer av varor samt integration mot till exempel affärssystem, säger Peter Svanfeldt, VD på Enferno.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.064