Hyundai lanserar ny sportcoupé med försäljning via nätet
Genesis Coupe är Hyundais egen Grand Turismo och fick sitt genombrott i samband med Super Bowl-reklamen i USA. Idag är det officiell säljstart i Sverige. 24 exemplar kommer att säljas via en unik kampanjsajt. , ,I Sverige har Hyundai funnits i 20 år, men aldrig har så många spektakulära bilar lanserats. Nu släpps GT-modellen Genesis Coupe, som i V6-utförande är Hyundais hittills snabbaste produktionsmodell. , ,Hyundai tar ett lite annorlunda grepp och kommer att sälja 24 exemplar via kampanjsajten hyundai.se/genesis. Denna bakhjuldrivna sportcoupe finns med två motoralternativ, en V6:a på 3,8 liter med 6-stegad automatlåda och paddlar vid ratten för sekventiell växling samt en 2,0-liters rak turbofyra med en 6-växlad manuell växellåda. Genesis Coupe 2.0T Sport kostar 309 900 kronor och Genesis Coupe 3.8 V6 GT kostar 349 900 kronor. , ,Genesis Coupe lanserades i USA med den uppmärksammade reklamfilmen Epic Lap under Super Bowl. En film gjord av reklambyrån Goodby, Silverstein & Partners i samarbete med Smashing Pumpkins Billy Corgan och precisionsföraren Rhys Millen. , ,Sportcoupén markerar starten på en ny era för Hyundai under företagets nya varumärkesslogan New Thinking. New Possibilities, som just nu lanseras med en stor TV-kampanj. , ,Genesis Coupe har fått mycket bra recensioner av svenska motorjournalister och är ett bra exempel på Hyundais satsning på modern premium, som handlar om att lyfta varumärket och göra premiumvärden tillgängliga för flera. , ,2010 blev ett rekordår på den europeiska marknaden. Enligt Interbrands globala varumärkesmätning, är Hyundai också det bilmärke som snabbast ökar i värde, och värderas till 35 miljarder kronor, strax efter Audi men före Porsche och Ferrari.