Skoda gör digital offensiv – lanserar service-app, ny hemsida och IPad-app
Internet är en viktig plattform vid köp av bil. Läsplattor och smarta telefoner ökar i popularitet som kommunikationsverktyg för yrkesgrupper som journalister och för en nöjd kund är service inte längre bort än ett klick. Dessa insikter gör att Skoda Sverige satsar på smarta digitala lösningar på flera fronter.
I ny fräsch förpackning lanseras en ny hemsida, www.skoda.se , som bygger på Skodas nya designkoncept. Användarvänligheten har förbättrats och besökaren kan redan på förstasidan bygga sin egen Skoda eller hitta sin närmaste återförsäljare
Dessutom kommer från Tjeckien en applikation för IPad och IPhone som gör det möjligt för journalister att ta del av de senaste uppdateringarna från Skoda, vart man än befinner sig. Det är Skodas mediaportal som hittat sin form i mobila apple-enheter.
Utöver detta kommer en direkt kundnyttig applikation för alla som kör Skoda efter de svenska vägarna. De är en Service-applikation speciellt framtagen för Skoda Sverige där man snabbt kan få reda på var närmaste auktoriserade verkstad finns och hur man kommer i kontakt med den. Dessutom finns information om hur Mobilitetsgarantin fungerar och alla telefonnummer man behöver för att få hjälp.