Scanias bästa servicetekniker möts i världsfinal
Förutom att främja arbetet som servicetekniker handlar Scania Top Team om att hitta de bästa metoderna för att arbeta med Scanias fordon.
– Ytterst är det våra kunder som gynnas mest av Scania Top Team, säger Christian Levin, Executive Vice President, Head of Sales and Services Management.
– Vi vet att bättre utbildade servicetekniker löser komplexa problem snabbare. Resultatet är att fordonsägare och transportföretag uppnår ännu bättre tillgänglighet till fordonen och höjer på så sätt produktiviteten.
Scania Top Team är också ett verktyg för att förbättra arbetsmiljön i Scanias verkstäder. Bra arbetsmiljö leder till en mer motiverad personal som stannar längre vilket leder till mer professionella och kompetenta medarbetare. Resultatet är att kvaliteten ökar på det arbete som utförs i verkstäder runt om i världen.
Den första Scania Top Team-tävlingen arrangerades i Sverige 1989. Sedan dess har Top Team vuxit och har nu deltagare från verkstäder över hela världen. Årets tävling är den åttonde i ordningen. Finalisterna kommer från Argentina, Australien, Belgien, Brasilien, Kina, Lettland, Nederländerna, Norge, Storbritannien och Österrike.