Motor Trend-koncernen anlitar Dekra för kvalitetskontroller
stickprovskontroller av sina serviceverkstäder i Mariestad, Skara, Lidköping, Karlstad, Arvika,
Kungsbacka och Fotskäl.
- Vi är väl medvetna om servicemarknadens betydelse för kundens val vid bilköp och bilservice.
Därför vill vi garantera såväl verkstadskvalitet som kundvård och ge våra kunder bästa trygghet
och ekonomi när de kommer till oss, säger Mikael Brunnhagen, VD Motor Trend AB.
- För att säkra den kundupplevelsen ger DEKRA oss en enhetlig bedömning av vår kvalitetsutveckling
i vårt spridda nät. Vi får även värdefull rådgivning i vårt mål att ge ett professionellt och bra
kundomhändertagande, tillägger Benny Björk, Servicemarknadsansvarig Motor Trend AB.
- Motor Trend väljer ett beprövat och genomarbetat koncept som vi nämner DVK, en förkortning av
DEKRA Verkstadskvalitet. Den innebär att viktiga aspekter för konsumenten tillvaratas och att
verkstaden säkrar sina interna rutiner och arbetsmetoder. Ett koncept som vunnit framgång hos allt
fler fordonsverkstäder runt om i landet, menar Frank Schubert, VD DEKRA Automotive.
Bildtext: Mikael Brunnhagen, VD Motor Trend, Frank Schubert, VD DEKRA och Benny Björk, Servicemarknadsansvarig Motor Trend