23948sdkhjf

Euromaster går med i ny verkstadsportal

Däck- och verkstadskedjan Euromaster har beslutat ansluta sina 73 stationer i Sverige till autobutler.se för att hitta nya kunder.

– Det är ett spännande och innovativt koncept som jag tror passar oss, säger Christopher Häggström, Nordic Online Marketing Manager på Euromaster.

Redan när verkstadsportalen autobutler.se lanserades i Sverige valde Euromaster Sverige att ansluta sina stationer till den webbaserade tjänsten.
Där kan bilägare själva hämta offerter för reparation och service av sin bil. Genom att ansluta sig får Euromaster möjlighet serva de tusentals bilägare som varje månad hämtar in verkstadsofferter via webbtjänsten.
– Vi har valt att vara med redan från start i Sverige. Det är ett spännande och innovativt koncept som jag tror passar vår affärsmodell, säger Christopher Häggström.
Även autobutler.se är nöjda med att ha Euromaster knutna till sig
– Vi är mycket nöjda över att Euromaster har anslutit alla sina stationer i Sverige. Det glädjer mig att de inom organisationen fokuserar på att fånga in kunderna via internettjänster som autobutler.se . De har förstått att detta är ett koncept för framtiden. Kunderna söker på nätet och därför blir de på eftermarknaden tvungna att följa med dit, oavsett om de vill eller inte, säger marknadschefen Ronni Jacobsen.
– Euromaster är ett starkt varumärke med fokus på kvalitet och service, något som faller hand i hand med vårt koncept som innebär enkelhet för kunden med bra kvalitet till rätt pris, fortsätter han.

– Jag är övertygad om att Euromaster kommer ha stor nytta av vårt centrala bokningssystem som fördelar ut uppdragen till de olika stationerna. Det ger en hög effektivitet och viktig lokal närvaro. Genom oss kommer Euromaster få många nya kunder som annars kanske inte ens visste om dem tidigare, säger Ronni Jacobsen.
– Det centrala kundcentret underlättar arbetet för de lokala stationerna. Medarbetarna där kan följa olika uppdrag för att hela tiden optimera tjänster och resultat. De har även tillgång till Autobutlers Business Intelligence-modul där de kan se hur kunderna väljer offert och verkstad i förhållande till parametrar som dialog, pris, avstånd och liknande.

Med Euromaster anslutet fortsätter autobutler.se sin introduktion på den svenska marknaden. Verkstadsportalen närmar sig 100 anslutna verkstäder och har redan förmedlat de första uppdragen med mycket nöjda kunder. Målet är att det första året förmedla 30 000 uppdrag och ha 500 anslutna verkstäder.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.362