Liftestyle Motor Show drog 54 411 besökare
- Det står klart att kombinationen av bilar och motorcyklar slog väl ut hos publiken, säger Peter Näsman, ansvarig för de båda mässorna.
- Aldrig tidigare har vi kunnat visa både nya bilar och nya motorcyklar samtidigt. Även i pressen har vår motorhelg gett eko med över 210 ackrediterade journalister.
Det nya greppet med catwalk för bilar där Svenska Moderådets vd Lotta Ahlvar kommenterade form och design blev ett uppskattat inslag.
Satsningen på en nedtonad bilmässa med enhetliga montrar visade sig vara mitt i prick. I stället för att lägga enorma resurser på avancerade monterbyggen var det fullt fokus på bilarna. Kunnig och prydligt klädd personal tog väl hand om besökarna.
Utställarna verkade helnöjda, både med catwalken och framförallt med det stora intresset från besökarna. Det gjordes åtskilliga affärer på Stockholm Lifestyle Motor Show och de deltagande företagen fick full valuta för investeringen. Allt talar för att Stockholm Lifestyle Motor Show får en fortsättning!