23948sdkhjf

Mazda inför prisgaranti på originalservice

Efter att den 1 januari ha infört 10 års nybilsgaranti startar Mazda Motor Sverige, tillsammans med sina återförsäljare och auktoriserade verkstäder, nu en prisgaranti på originalservice.

- Mazda Prisgaranti på originalservice säkerställer att Mazda-verkstäderna alltid ska kunna matcha prisförslag från andra verkstäder, säger Stefan Sandberg, eftermarknadschef, Mazda Motor Sverige. Många kunder har tyvärr en felaktig uppfattning om priset på service och på detta sätt vill vi slå hål på myten att märkesverkstäder är dyrare än fristående verkstäder.

- Vi vet av erfarenhet att samtliga punkter i våra servicescheman inte alltid utförs vid service hos fristående verkstäder. Exempel på saker som ibland inte görs är att ventiler inte justeras, att parametrarna i motorns styrenhet inte nollställs efter oljebyte, eller att servicen inte registreras i bilens digitala servicebok.

Mazda startade redan i april 2011 prisgaranti på originalservice i Norge, vilket varit mycket lyckat.

- De auktoriserade Mazda-verkstäderna i Norge har märkt en klar skillnad i inställning hos Mazda-ägarna, fortsätter Stefan Sandberg. Nu vågar kunderna kontakta märkesverkstaden och blir ofta positivt överraskade av att Mazda-verkstäderna inte är dyrare än fristående verkstäder när man jämför originalservicens totala innehåll.

Viktigt att komma ihåg när någon lämnar sin bil hos en auktoriserad Mazda-verkstad är att dessa har alla nödvändiga specialverktyg och diagnosinstrument anpassade just för Mazda-bilar, endast använder Mazda originaldelar och Mazda-oljor av rätt kvalitet, är specialister på Mazda och genomgår ett omfattande utbildningsprogram, utför servicekampanjer och uppdateringar av bilen efter fabrikens riktlinjer, uppdaterar styrenheter med ny programvara om det behövs samt garanterar kunderna en uppdaterad digital servicebok.

- Dessutom införde vi redan 1 april ifjol ett års extra fri Mazda Vägassistans på upp till 10 år gamla bilar, om Mazda-bilen servas av en auktoriserad märkesverkstad enligt ordinarie serviceschema. Mazda Prisgaranti på originalservice är ytterligare ett steg för att Mazda-kunden verkligen skall kunna känna sig trygg med sin bil, säger Stefan Sandberg
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.093