23948sdkhjf

Smart budsystem ger nya verkstadskunder

Göteborgs-verkstaden BRAB Autoservice Autoexperten är en modern verkstad. BRAB som ger 12 månaders fri vägassistansförsäkring till servicekunder, utför service på helt nya bilar med bibehållen nybilsgaranti, använder reservdelar i originalkvalitet eller bättre, med tre års garanti och erbjuder upp till 24 månaders räntefri delbetalning med Autoexperten-kortet.
BRAB är även anslutna till verkstadsportalen autobutler.se. Detta ger verkstaden ett försprång. Omsättningen har gått i taket på rekordtid.
-Vi började för allvar att använda autobutlers smarta och enkla budsystem i februari, och redan i slutet på april hade vi kommit upp på 59.000 kronor i omsättning från portalen. Och med den hastigheten vi upplever skulle det inte förvåna mig om vi kommer upp på en halv miljon eller mer i 2013, säger vd Johan Baciu, som är mycket nöjd med framgången.



Det som speciellt kommer aktiva verkstäder som BRAB till godo, är autobutlers betygsystem. Detta får de in många kunder på. När kunderna har fått utfört ett jobb, blir de ombedda att ge sin bedömning på verkstaden. BRABs kunder är nöjda – mycket nöjda. BRAB har nu betyget 4,8 av 5 möjliga.
- Man kan dessutom se en trend att de 36 Autoexperten-verkstäder som dominerar med störst aktivitet även är de verkstäder som har flest vunna uppdrag och bäst kundbetyg på verkstadsportalen. Deras höga genomsnittsbetyg på 4,72 är det bästa betyget som någon kedja har på Autobutler.se just nu säger Giovanni Fucá, marknadschef.
Verkstäderna har för övrigt möjlighet för att skylta med deras autobutler-betyg på deras egen hemsida.
Autobutlers smarta och enkla dashboard, varifrån all budgivning styrs och dialogen med kunden sker, minimerar den tid, verkstäderna använder på att få in nya kunder. Detta har Autoexperten-verkstäderna insett och dragit nytta av.
Knappt 440 verkstäder är anslutna till autobutler.se. Målet för 2013 är 750 anslutna verkstäder. Varje vecka får verkstäderna mellan 100 och 150 nya uppdrag från bilägare. De flesta bilägare önskar service, och den typiska kunden har en bil som är under 7 år gammal.


Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.064