23948sdkhjf

Frukostmingel i Bologna med Motor-Magasinet

På bilbranschens eftermarknadsmässa AutoPromotec i Bologna dammade Motor-Magasinet av ett gammalt beprövat koncept. Mässans andra dag välkomnade mediechef Mikael Köhler och redaktionschef Klas Skarin svenska utställare och mässbesökare med frukost i pressloungen, dock utan gammeldansk i år.

De flesta som dök upp hade redan fått i sig sin gröt men uppskattade ändå att kunna träffa tidningen och svenska branschkollegor.

Motorbranschen upplever ingen jätteboom för tillfället, särskilt inte i Italien, men alla var överens om att det flyter på och att AutoPromotec ger en överlägsen möjligheten för Europas importörer att träffa distributörer och tillverkare på en och samma plats.

Motor-Magasinets delegation avslutade första mässdagen med ett besök på Ducatis fabrik och museum i utkanten av Bologna. För den intresserade finns även Ferrari, Lamborghini, Bugatti, Pagani och Maserati inom samma geografiska område – även kallat ”The Motor Valley”.

– Man vet att man har landat i Bologna när flygvärdinnorna intygar att de har motorolja i blodet. Är man fortfarande osäker vet man garanterat när flygplanet leds till gaten av en Lambo Aventador, hälsar Klas Skarin och Michael Köhler.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.079