23948sdkhjf

Tyrelia.com:s tillväxt fortsatte öka 2012

Däck- och fälgimportören tyrelia.com:s försäljning växte kraftigt under året 2012. Tillväxten ökade med 19 procent jämfört med 2011. Tyrelia.com:s totala försäljning var 7,5 miljoner euro. Målet var 100 000 sålda däck och fälg och det överstegs.

Även besökare på företagets nätsidor har ökat brant. Tyrelia.com:s nätsidor har varje år över 1,6 miljoner besökare. Tillväxt mellan 2012 och 2011 är mer än 11 procent.

-Våren 2013 har variten tid med speciellt kraftigt tillväxt. I början av året växte försäljningen över 40 procent och under april i år till och med 99 procent. Besökartalet på våra nätsidor stiger och för första gången når vi upp till 2 miljoner besökare. Vi förväntar oss att försäljningen av däck stiger i antal enheter med 70 procent och den totala försäljningen räknat i euron med 38 procent. Däckförsäljningen ökar på grund av våra nya varumärken i importen, som Ling Long och Profil-däcken samt Goodrides och Nankangs starka ökning. Inom fälghandeln förväntar vi oss tillväxt jämfört med förra året, säger tyrelia.com:s vd Jukka Heiskanen.

Tyrelia.com har även verkstadsutrustning på programmet och den verksamheten har fått bra fotfäste i Finland och växer stadigt.

Vid årskiftet 2012/2013 blev tyrelia.com ett självständigt aktiebolag. Företaget söker nu tillväxt också via stark expandering till Sverige och de Baltiska länderna.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.094