23948sdkhjf

Ökad omsättning för kedjeverkstäder

Bilägare använder sig i allt större utsträckning av internet och för verkstäderna är det viktigt att finnas där kunderna finns. Att kedjeverkstäder använder sig av externa samarbetspartners för att optimera sin omsättning online är ingen ovanlighet i dag och det ena behöver inte utesluta det andra.

-Vi har dragit in bra med jobb via autobutler.se och 95% av de kunderna skulle inte ha hittat oss annars. Vi ligger lite gömt i ett industriområde så många kunder vi pratat med säger att om det inte hade varit för autobutler.se hade de inte kommit hit”, förklarar Daniel Andersson Västberga Däck & Fälg - Däckonline Huddinge.

Fler och fler verkstäder väljer idag att komplettera de vanliga jobben med bokningar från autobutler.se och visst går det att öka sin omsättning genom en verkstadsportal samtidigt som verkstaden är kedjeansluten.

Peter Andersson på Aspholmens Bil & Dieselteknik AB i Örebro medger att han var motsträvig i början.

-Jag trodde att det här var ytterligare en portal som skulle dumpa priser och samarbeta med oseriösa verkstäder men så var inte fallet. Vi har fått många nya kunder via autobutler.se och tack var dem har vår omsättning höjts, konstaterar han.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.063