Mode- och bilbranschen inleder ny typ av samarbete
Grandpa är en liten kedja med tre butiker och en webbshop. De har en trogen kundkrets och ett säreget sortiment som bland annat inkluderar mode, inredningsaccessoarer och vintagemöbler. Grundarna kör varsin fyrhjulsdriven Mitsubishi Outlander Plug-in Hybrid. Jonas Pelz, en av Grandpas grundare berättar:
- Vi har ett hållbarhetstänk i valet av våra produkter och där passar Outlander Plug-in Hybrid väldigt bra in. Vi kontaktade Mitsubishi för vi tycker att bilen matchar vårt eget tänk. Vi hittade snabbt en rad gemensamma nämnare och insåg inte minst att vår målgrupp är den samma. Vi predikar värdet av omväxling i livet. Våra kunder är mode-, design och inredningsintresserade samtidigt som de är väldigt måna om miljön, och lever väldigt ofta ett aktivt friluftsliv.
Den första gemensamma aktiviteten blir att Grandpas kunder får möjlighet att provköra Mitsubishis fyrhjulsdrivna bilar i svår terräng i vintermiljö genom att delta i en tävling. Lotta Thulin är PR- och informationschef på Mitsubishi Sverige och ansvarig för samarbetet från deras sida.
- Outlander Plug-in Hybrid passar aktiva människor som har behov av en rymlig bil med fyrhjulsdrift och vill kunna ta sig fram på ett miljömedvetet sätt med minimalt utsläpp. Vi hittar många synergier med Grandpas kunder där, som vi ser som en väldigt intressant målgrupp.
Hon fortsätter: - Vi ser fram emot att arbeta tätt tillsammans med Grandpa och tillsammans visa att man kan kombinera både design, miljö och ett aktivt liv när det gäller allt ifrån kläder och inredning till bilar, säger Lotta.
Inom kort kommer Grandpa och Mitsubishi att bjuda in till fler aktiviteter och informera om nya gemensamma projekt.