Hedin Bil tar över Citroën Center i Spånga
Citroën Center som invigdes i februari 2007 är flaggskeppet i Citroëns återförsäljarnätverk och en helägd filial till märket Citroën. Det är en mycket representativ och funktionell bilhall, helt i linje med Citroëns brand image. Citroën Center, som idag övertas av Hedin Bil, kommer att döpas om till Hedin Bil Spånga och personalen blir kvar men anställd av Hedin Bil.
Hedin Bil kommer även inom kort att börja sälja Citroën i sin anläggning i Akalla och därmed täcker man upp två distrikt i norra Stockholm; det nya distriktet norr om Stockholms stadskärna, med Akalla-anläggningen lättåtkomlig vid E4:an, och det befintliga distriktet i nordväst med Citroën Center i Spånga som nav, där man får en extra potential framöver med en helt ny stadsdel som växer upp på det forna Barkarby flygplats.
-Vi utökar vårt partnerskap med Hedin Bil, som startade år 2007, och ökar därmed vår närvaro på den största marknaden i Sverige, förklarar Simon Rivier, brand manager för Citroën Sverige.
Anders Hedin, vd och ägare till Hedin Bil, understryker att Citroën är ett strategiskt viktigt märke för företaget. Med en försäljningsökning på 40 procent i år, bidrar varumärket till den styrka Hedin-koncernen innehar med fullservice på 24 st varumärken.
I och med övertagandet av Citroën Center i Spånga, kommer Hedin Bil att representera Citroën på tolv orter i landet, däribland de största städerna Stockholm, Göteborg, Malmö och Uppsala.
Vad beträffar marknadsutvecklingen så har Citroën hittills i år en 18-procentig försäljningsökning, vilket överträffar marknaden (+14,9 %). Under de senaste 18 månaderna har Citroën lanserat fyra nya personbilar – C4 Picasso, Grand C4 Picasso samt C4 Cactus och C1.