23948sdkhjf

SFVF deltog i samtal med konsumentminister Per Bolund

SFVF och övriga branschen har haft samtal om Kalla Faktas undersökning av verkstadskvalitet. Ministern hade tre frågor, dessa var:- Problembilden-hur ser branschen på situationen? - Vilka åtgärder har redan vidtagits? - Vad behöver göras ytterligare.

-Vi som var på mötet tar kritiken på fullt allvar. Vi har också stor samsyn om vilka förändringar som krävs för att förbättra kvaliteten på verkstaden och även vad vi behöver förbättra framåt. Att SFVF med omedelbar verkan hade startat juridikutbildningar för branschen mottogs väldigt positivt. Branschen måste vidta fler åtgärder för att säkerställa bilägaren får det han har köpt. Om det inte sker tvingas man från myndighetshåll vidta andra åtgärder, säger Bo Ericsson, vd för SFVF.
Branschen kommer fortsätta att träffas för att tillsammans med Konsumentverket skapa en tydligare information till bilägaren. Dessutom kommer man i branschen att arbeta både på kort och lång sikt arbeta med skolfrågor, oberoende tredjepartskontroller och utbildning i ledarskap. Miljö- och kvalitetsledningssystem och "körkort" för att få ansvara för en verkstad diskuterades också flitigt på mötet med konsumentministern.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.109