23948sdkhjf

Autoexperten öppnar e-handel för konsumenter

Med 290 000 reservdelar och tillbehör i nätbutikens sortiment hoppas Autoexperten nå en större målgrupp och locka fler kunder att handla. Företaget har gjort om sin hemsida från grunden och i samband med det lanserar man en e-handel riktad till konsumenter.

Henrik Björkqvist är E-handelschef på Autoexperten och har erfarenhet från Zalando, en av Europas största modebutiker på nätet.

–Ambitionen har varit att komma ifrån det typiska branschtänket och skapa en sida som är användarvänlig även för den mindre bilkunnige. Det har varit en utmaning att kunna hålla allting enkelt, logiskt och samtidigt snyggt med tanke på vårt omfattande sortiment på 290 000 artiklar.
En annan nyhet på den nya hemsidan är Autoexpertens satsning på att hjälpa kunder med frågor och svar kring deras bilägande.

-Vi har lagt stort fokus på innehållsbiten och vi vill skapa intressant innehåll som engagerar och ger inspiration till kunderna. Vi är väldigt nöjda med resultatet och det har varit skönt att äntligen få gå live, säger Henrik Björkqvist.
Inom kort kommer kunderna även kunna välja att hämta ut sina beställningar i Autoexpertens fysiska butiker runt om i Sverige. Om varan inte finns i butikernas egna lager skickas den inom 24 timmar från företagets logistikcenter i Enköping.

Victoria von Reis är marknadschef på Autoexperten.

–Det här är ett första steg i vår nysatsning på att digitalisera Autoexperten och bli mer tillgängliga för våra kunder. Samtidigt kommer e-handeln att driva kunder till våra fysiska butiker och bilverkstäder och på så sätt öka kännedomen om var vi finns.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.063