23948sdkhjf

Mazda design på Milan Design Week

Mazdas nya designspråk ”KODO – Soul of Motion” har uppmärksammats och vunnit ett flertal priser. Det är därför naturligt att Mazda blir samarbetspartner till traditionella Milan Design Week den 14-19 april. Den japanska bilfabriken blir nu sponsor till Brera Design District Fuorisalone, där Mazda ordnar en egen utställning i det nyligen öppnade Mazda Design Space.

- Som ett företag med mycket högt ställda krav på kreativitet och design vill vi gärna gå utanför de traditionella ramarna för att få ytterligare inspiration från andra designområden. Milan Design Week därför är en utmärkt möjlighet att utveckla vår egen design, säger Wojciech Halarewicz, Vice President Communications, Mazda Motor Europe. Från möbler till mode är Milano en världshuvudstad för design. Det finns ingen bättre stad att utforska kreativitet och att presentera vår KODO-design i.

Mazdas nya designtema ”KODO – Soul of Motion” introducerades först på Mazda CX-5 under 2012. Året efter visades under Milano Design Week en uppmärksammad stol, utformad efter samma tema. En stol som på samma sätt som bilarna uttrycker både rörelse och precision. KODO Chair visas även i år, men får sällskap av ett flertal andra KODO-inspirerade produkter.

Mazda Design Space invigdes sista fredagen i februari i samband med Milan Fashion Week. Tillsammans med Vogue Italia arrangerades en utställning av unga designers från två av de nya och hetaste modehusen, ”Comeforbreakfast” och Yasutoshi Ezumi. De presenterade sina egna tolkningar av KODO-design tillsammans med nya Mazda MX-5. På plats fanns bl.a. Vogue Italias chefredaktör Franca Sozzani, kubanska modellen och skådespelerskan Mariela Garriga samt kinesiska artisten Yi Zhou.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.064