23948sdkhjf

Hackathon för att integrera digitala medier i bilen

Connected Car MediaHackDay samlade nyligen fler än 120 programvaruutvecklare, designers och produktvisionärer i Berlin. Tillsammans med Bosch, mediekoncernen Axel Springer samt tio andra företag utvecklade de nya idéer för att integrera digitala medier i bilen.
I dagens bilar finns redan många funktioner som samarbetar med hjälp av digitala medier. Några av de mest vanliga hjälper oss till exempel att hitta snabbaste vägen via navigeringsappar eller lyssna på musik från telefonen via bilens musiksystem. Under Connected Car MediaHackDay var målet att hitta nya, innovativa idéer för att främja säker, trygg och bekväm körning. De 120 deltagarna jobbade tillsammans med Bosch och mediekoncernen Axel Springer under ett så kallat hackathon som pågick i Berlin under två intensiva dagar.

Bosch gav deltagarna fri tillgång till sitt mySPIN-system för att utveckla sina idéer. Systemet gör det möjligt för smartphones att integreras i bilens infotainmentsystem och köra appar via bilens display.
En jury med bland annat Dr. Dirk Hoheisel från Bosch belönade den bästa idén. Vinnarna blev premierade med en presentcheck från Bosch på 5000 euro.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.063