23948sdkhjf

Unikt samarbete mellan Volvo Cars och Avicii

Volvo Cars och den svenska dj:n Avicii har ingått ett kreativt samarbete för att fira sina svenska rötter med en ny låt och musikvideo som släpps den 8 maj. Samarbetet blir grunden till en global kampanj under namnet A New Beginning.

Stockholmsfödda Avicii, 26, har erövrat musikbranschen de senaste åren och är en av världens främsta dj:s, remixare och musikproducenter. Både Volvo Cars och Avicii är på väg in i en ny fas i livet.

– Volvo Cars varumärke är på väg uppåt, precis som Avicii, vars publik bara blir större och större. Vi tyckte att bästa sättet att fira vårt svenska arv och vår passion för livet var att tillsammans producera något speciellt som återspeglar vilka vi är och vad som är viktigt för oss, sade Alain Visser, Senior Vice President Sales, Marketing and Customer Service på Volvo Car Group.

Låten som handplockats för samarbetet är Feeling Good, en klassiker som spelades in av Nina Simone för 50 år sedan och som nu har fått nytt liv genom Aviciis produktion.

– Jag har gillat låten länge. Det är en av de bästa låtarna som någonsin skrivits. Den är helt enkelt tidlös. Jag har varit ett stort fan av Nina Simone, Etta James och den typen av musik väldigt länge. Så när jag fick reda på att det var den här låten som Volvo Cars ville använda i musikvideon blev jag väldigt entusiastisk och glad över att få jobba med den. Jag ville skapa något nytt men ändå hålla mig nära originalet, sade Avicii.

Scenerna i videon till Feeling Good filmades i Stockholm och på platser som är betydelsefulla för Avicii, bland annat Österlen, där han och hans familj har tillbringat många somrar. Avicii och hans team hade sista ordet vid musikvideoproduktionen och var med och skapade och godkände storyn tillsammans med Volvo.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.125